Wschodnia Słowacja 2010: Ochtinska Aragonitova Jaskyna

Wtorek, 27 lipca 2010 · Komentarze(3)
Kolejny dzień niepogody, chociaż dziś to klimacik był, szczególnie w jednym miejscu.

Na początek, uderzenie na Węgry, na Hadik kastely:

Potem zwiedzanie Ochtinskej Aragonitovej jaskyny. Podjeście pod pawilon:

Opłata za focenie, 10 euro, zdjęcia dzięki uprzejmości Mozilli Firefox.

Jaskinia ta jest jedna z trzech na świecie posiadającą taki wystrój, w Europie jedyną, dlatego warto. Czym jest aragonit? To odmiana węglanu wapnia, produkt niskotemperaturowych procesów hydrotermalnych, występuje w pęcherzach pogazowych oraz W kawernach wapiennych i strefach utleniania złóż kruszców, w osadach gorących źródeł (składnik grochowców). Nazwa wiąże się z miejscem występowania – Molina de Aragon (Hiszpania).

W Krasnohorskim Podhradiu skręcamy na Smolnik i mamy okazję przejchać się niezwykle krętą i malowniczą drogą, które od tego dnia codziennie chodziła mi po głowie, bo była w zasięgu, doby i moich skromnych rowerowych sił ;).

18% w dół.

W Uhornej mała przerwa, dla ostygnięcia hamulców...

I kolejne serpentyny, tym razem piękny widok na Smolnik. Naprawdę klimatyczne miejsce.

<< Dzień poprzedni Dzień następny >>

Jest zgadza się, o czym przeczytałem po powrocie, ale mówiąc szczerze z jaskiniami trafilismy. Te dwie naprawde piękne, Jasovska i Demanovska, ktore widzialem lata temu usteepuja urodą :)

bartek9007 21:05 środa, 4 sierpnia 2010

Na granicy słowacko węgierskiej jest jaskinia, która jako pierwsza w Europie została udostępniona do zwiedzania. Nazywa się Egetlek. Można do niej wejść od strony Słowackiej i Węgierskiej, ale kiedyś nie było wspólnej trasy. Nie wiem jak jest teraz.
Po stronie Węgierskiej jest w niej niesamowity koncert (super akustyka), a po Słowackiej pływa się łódkami:)
Polecam

Kajman 20:28 środa, 4 sierpnia 2010

Kilkanaście lat temu, gdy zwiedzałam tę jaskinię, fotografowanie było jeszcze darmowe, a teraz widzę, że chcą turystę obedrzeć ze skóry :(

niradhara 16:13 środa, 4 sierpnia 2010
Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa chorz