Mont Ventoux

Czwartek, 28 lipca 2011 · Komentarze(5)
Kategoria >200 km, >70 km/h
Szykując się na najgorsze, byłem mocno zaskoczony wstając rano - bezchmurne niebo. W takich warunkach zdobycie Mont Ventoux woj. świętokrzyskiego, czyli Św. Krzyża stało się faktem.

Piękne lasy sosnowe po drodze.

Szczyt w delikatnych chmurach.

Niestety, żeby wjechać asfaltem musiałem nadrobić sporo km, sam podjazd nietrudny chyba z 10 km od Nowej Słupi praktycznie cały czas pod górę, ze zmiennym nachyleniem, finał w lesie. Trudniejszy był za to fragment dojazdowy we wsi Szklana Huta.

Na podjeździe.

Na górze pustki, taras widokowy mam za darmo, z pięknym widokiem na charakterystyczne gołoborze:

Jest i przekaźnik pokaźnych rozmiarów:

Sam klasztor nie zachwyca, bardziej podoba mi się dzwonnica:

Dalej śmigam urokliwą dróżką na Lechów, polecam ten skrót i decyduje się na Szydłów na skrzyżowaniu w Rakowie.

Brama Krakowska w Szydłowie:

oraz wspaniale zachowane mury miejskie:

Szlak św. Jakuba?

Dalej droga leci dość szybko, pomijając dwie ucieczki przed tirem na pobocze ;/. W Staszkówce wyjeżdża po mnie Maciek i razem dociągamy do domu. W końcowej fazie trasy problemy z nadgarstkami - jutro kupuję rogi!